Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úskalí distanční výuky u dětí z vyloučených lokalit
TROJANOVÁ, Karolína
Tato práce se věnuje distanční výuce u dětí z vyloučených lokalit, konkrétněji z okresu Prachatice a České Budějovice. Přesun na distanční výuku je důsledkem uzavření škol během pandemie COVID-19. Tato forma výuky byla náročná pro každého zúčastněného, ze stran učitelů i studentů. Děti z vyloučených lokalit mají ztížený přístup ke vzdělávání a tato forma výuky pro ně jistě znamenala velkou změnu. Teoretická část pojednává o sociálním vyloučení, specifikách těchto lokalit, o moderních technologiích a distanční výuce a jejích možných rizikách a následcích. Praktická část byla realizována formou kvalitativního výzkumu pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Cílem práce je zmapování distanční výuky u dětí z vyloučených lokalit, pohledem dětí samotných, jejich rodičů, učitelů a sociálních pracovníků. Ti během uskutečněných rozhovorů popisovali otázku úskalí a pozitiv, které v dané distanční výuce pozorují. Z výzkumu vyplynulo, že názory na distanční výuku jsou ve všech dotazovaných kategoriích osob převážně negativní, avšak najdou se zde jistá pozitiva. Největší důraz přikládám názoru dětí, kterých se distanční výuka týkala nejvíce. Komunikace s nimi byla vcelku náročná, některé na otázky odpovídaly krátce a nezaujatě, ale přesto z většiny hodnotí výuku negativně. Chyběl jim nejvíce kontakt s vrstevníky. Sociální pracovníci a učitelé na výuce našli i pozitiva, nejvíce to, že děti získaly znalosti v IT oblasti a naučily se práce s moderní technikou (tablet, PC, notebooky..). Rodiče byli ve velkém stresu, pokud museli chodit do zaměstnání, děti byly doma bez dozoru a rodiče se o ně báli. Distanční výuka kladla na rodiny větší nároky, a to se projevilo v psychické rovině dětí i rodičů.
Marián Kuffa a jeho přístup k lidem v nouzi
Tulejová, Ingrid ; Martinek, Michael (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Tato práce pojednává o přístupu Mariána Kuffy k lidem v nouzi. První část práce se zabývá životem Mariána Kuffy, dětstvím, vlivem rodiny na utváření jeho osobnosti až k rozhodnutí stát se knězem a začátkům jeho činnosti v Žakovcích. Druhá část práce popisuje nejčastější příčiny sociálního vyloučení, zvláště z pohledu Mariána Kuffy, dále nastiňuje chod v běžných terapeutických komunitách, poté se věnuje přímo Institutu Krista Velekněze, jeho jednotlivým zařízením a specifickému pohledu Mariána Kuffy na resocializaci sociálně vyloučených lidí. V poslední části se práce snaží vystihnout pozitiva a negativa činnosti Mariána Kuffy.
Sociální podnikání v ČR
Ptáčníková, Lucie ; Vávrová, Hana (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sociálním podnikáním v České republice. Cílem je analyzovat nynější situaci sociálního podnikání. Vyzdvihuje význam sociální ekonomiky jako prostoru mezi veřejným státním sektorem a soukromým tržním sektorem. Zaměřuje se na současné podniky, které se považují za "sociální" a hledá jejich společné znaky. Zjišťuje, kdy byly jednotlivé sociální podniky založeny, jaká je jejich právní forma, obor činnosti a proč se považují za sociální. Popisuje standardy a porozumění sociálního podnikání v praxi. Práce je řešena také v mezinárodním kontextu, snaží se identifikovat, kde by se Česká republika mohla inspirovat a čím. Podrobněji je rozebráno sociální podnikání v Irsku, dle stejných kritérií jako je analyzováno sociální podnikání v ČR. Přínosem této práce je vytvoření přehledu sociálního podnikání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.